Innsikt

Det er ekstremt viktig å gjøre gode undersøkelser og analyser av grunnlaget og deretter teste hypoteser underveis slik at vi kan forstå hvordan de besøkende oppfatter din nettside. Det finnes flere måter å gjøre dette på, vi benytter oss av data fra Google Analytics og videre heatmaps fra Hotjar til dette formålet. Via disse tjenestene samler vi inn data for at vi kan teste og bygge gode salgstrakter.

Hva er innsikt, sporing og måling?

I vår digitaliserte verden legger vi daglig igjen store mengder digitale spor. Dette gir bedrifter og markedsførere mulighet til å målrette kommunikasjon og markedsføring på en mer relevant måte. Om du ikke kan spore eller måle effekten av de markedsaktivitetene du gjør, kan du ikke vite om investeringen var riktig eller hvordan du kan forbedre aktiviteten til neste gang. Dette kan være negativt, da det ofte er små justeringer som skal til for å gi høyere konvertering, effekt og inntjening.
63%
Aukar fjernet 63,6% irrelevant trafikk så man kunne fokusere på trafikk som konsentrerte seg mot den riktige målgruppe
«Aukar er en fornøyelse å jobbe med. Deres kunnskap og råd har ført til høyere trafikk for en lavere kostnad for oss.»

Marius Brekke, Revisor – Verify Sertifisering

Hvorfor bør din bedrift måle og spore, og da bygge opp god innsikt?

Måling og analysering handler om å få innsikt og er viktig for at markedsføringen din skal gi uttelling. Å sette opp sporingspunkter på nettsiden din er viktig for å kunne ta nødvendige grep, justere og lage kampanjer og aktiviteter som gir enda bedre effekt og resultater. Du bør derfor implementere sporing som en del av markedsstrategien din. Dette vil hjelpe deg med å optimalisere og forbedre de aktivitetene du gjør.

Før du begynner med dine markedsføringstiltak, er det viktig å sette seg noen mål, om det er for eksempel leadsgenerering, øke merkevarekjennskap eller direkte salg. Ved sporing og måling får du konkrete tall på dette, og som gratistjeneste er Google Analytics det mest utbredte målings- og analyseverktøyet på markedet.

Dette kan god innsikt gi din bedrift:

Gjennom en god digital strategi, og målbare og spesifikke mål kan din bedrift oppnå en sterk posisjon i markedet. Innen innsikt, sporing måling hjelper vi deg med:

  • Å sette mål
  • Implementering av sporingspunkter
  • Effektanalyse
  • Opplæring i Google Analytics

Ønsker du hjelp med å utarbeide god innsikt?

Rull til toppen