Søkemotoroptimalisering

For å få flere besøkende fra Google må man gå frem på den riktige måten. Det er mange nettsider som har et godt design, men mange mangler også relevant trafikk og i noen tilfeller er det kun noen få mennesker som vet at den i det hele tatt eksisterer.

Hva er søkemotoroptimalisering (SEO)?

Søkemotoroptimalisering, også kalt SEO (Search Engine Optimization), handler om å få nettstedene dine til å rangere best mulig i søkemotorer – som Google, Bing m.m. God rangering på eksempelvis Google betyr at ditt innhold og nettsted listes foran annet innhold, f.eks konkurrenter. Søkemotorer belønner nettsteder og innhold som betraktes som relevante for folk som søker.

Det er flere forhold som påvirker søkemotorers rangering, og algoritmene til for eksempel Google er komplekse og i stadig endring. Dette gjør SEO til et dypt og omfattende fagfelt, der mange bedrifter trenger ekstern hjelp til å analysere, prioritere og gjennomføre fornuftige tiltak. Vi fordyper oss i Googles teknologi og algoritmer ukentlig slik at våre kunder får best mulig kompetanse til enhver tid.

Få en gratis SEO sjekk av nettsiden din:

Vi utfører manuelle analyser av nettsteder sendt inn til oss, du vil derfor motta en rapport i løpet av 24-48 timer.

Hvorfor er søkemotoroptimalisering viktig for din bedrift?

For mange bedrifter er trafikken fra organisk søk den største og mest lønnsomme kilden til trafikk. Til tross for en betydelig arbeidsinnsats, spesielt i forhold til innholdsproduksjon, vil du kunne se langvarige effekter av smart SEO-arbeid. Vi anbefaler som oftest å starte arbeidet med en søkeordsanalyse. Den vil avdekke søkevolum, dagens rangering og konkurranse på ulike søkeord.

Organisk søk er en svært lønnsom kilde til trafikk og ofte den aller største om selskapet er ledende i sin bransje. SEO-arbeid er tidkrevende og krever gjerne lang arbeidstid, det må jobbes med søkemotoroptimalisering over tid og det er ikke gjort over natten. Vi går sjeldent i gang med et SEO-prosjekt uten et forprosjekt og søkeordsanalyse, en slik analyse vil kunne avdekke søkevolum, hvordan du rangerer i dag og i hvilken grad dine konkurrenter ligger an på de ulike søkeordene.

Hva kan søkemotoroptimalisering gi din bedrift?

Godt og effektivt arbeid med søkemotoroptimalisering vil kunne gi deg store konkurransefortrinn og vil bidra til:

  • Økt synlighet og på grunn av dette økt trafikk til nettstedene dine
  • Bedre kampanjenettsteder og bedre brukeropplevelse
  • Flere relevante besøkende som kan gi økt salg for din bedrift eller leads i salgstrakten

Ønsker du hjelp med SEO?

Rull til toppen