Interaksjon

Kundene dine fortjener raske og gode svar. Vil du effektivisere og forbedre din bedrifts kundeservice gjennom digitalisering og animasjon? Vi skaper morgendagens kundebehandling som bistår bedriften din 24 timer i døgnet og 365 dager i året ved hjelp av chatbots og kunstig intelligens.

Hva er chatbots og live chat?

En chatbot er et dataprogram som man kan snakke med, enten ved hjelp av tekst eller tale. Som oftest foregår samtalen i chatformat, som sannsynligvis er grunnen til at begrepet «chatbot» eller «chatterobot» har blitt såpass utbredt. Chatboter, også kjent som digitale assistenter, virtuelle agenter, samtaleroboter, prateroboter osv., brukes i stor grad til å svare på generelle spørsmål fra brukere når en kundebehandler ikke er tilstede, ofte etter arbeidstid, i helger osv.

«Aukar får jobben gjort. Kort responstid på alle henvendelser og god oppfølging underveis. Vi opplever at Aukars kompetanse og dedikasjon til oss som kunde gir resultater i form av lavere kostnad og økt synlighet.»
Thomas Austbø, Daglig leder – JTR Gruppen

Hvorfor bør bedriften din vurdere chatbots og live chat?

Det er flere grunner til at selskaper tar i bruk chatboter i større og større grad. Når en chatbot kan ta over hele eller deler av samtalen, vil det redusere tiden en kundebehandler må bruke på hver samtale. En chatbot vil også øke graden av selvbetjening, som frigjør tid for de som jobber på kundeservice, og sørger for at kundene får svar umiddelbart. En annen fordel med chatbot er at man kan bruke de eksisterende ansatte på kundeservice og chatlogger fra tidligere kundesamtaler til å trene chatboten – som gjør at man kan ta i bruk en chatbot uten store omstruktureringer.

Hva kan en chatbot og live chat gi din bedrift?

Med en live chat funksjon integrert med en chatbot på dine nettsteder eller på Facebook kan du oppnå bedre kundebehandling utenom ordinære arbeidstider, du vil oppleve at dine besøkende får svar hurtigere enn om de måtte lete på dine nettsteder etter svar på kanskje enkle spørsmål.

Vi kan hjelpe deg med:

  • Forprosjekt til valg av leverandør
  • Bygging av chatbot, både tekstuelt og konseptuelt
  • Introduksjon til chatbots
  • Integrasjon med eksisterende systemer

Ønsker du hjelp med chatbots og live chat?

Rull til toppen